BOTTLENECK ANALYSIS FOR INCLUSIVE EDUCATION IN GREECE

Το Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και της Πολυγλωσσίας ολοκλήρωσε την έκθεση της ανάλυσης bottleneck για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση στην Ελλάδα. Είναι μια ποιοτική ανάλυση που βασίζεται στην έρευνα και πηγάζει από την υπόθεση ότι η συμπερίληψη για περιθωριοποιημένες ομάδες μαθητών/μαθητριών (με μεταναστευτική, προσφυγική εμπειρία, παιδιά Ρομά) και μαθητές/τριες με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΑΑ) είναι ένα πεδίο τριβής ανάμεσα σε δύο αντίθετες αλλά συνυπάρχουσες αντιλήψεις: η εκπαίδευση ως ανθρώπινο και κοινωνικό δικαίωμα και η εκπαίδευση ως οικονομικό και εμπορικό αγαθό.

Σε επόμενο στάδιο το έργο επιδιώκει την επιμόρφωση στελεχών της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικών, καθώς και παρακολούθηση εστιασμένων παρεμβάσεων σε σχολεία της Αθήνας να αναπτύξει μια πολλαπλασιαστική συμπεριληπτική κουλτούρα για τους/τις μαθητές/μαθήτριες με ειδικές ανάγκες, τους/τις μαθητές/μαθήτριες με μεταναστευτική/προσφυγική εμπειρία, τους/τις μαθητές/μαθήτριες με διαφορετικές πρώτες γλώσσες.

Το έργο Υλοποιείται από το Εργαστήριο Μελέτης, Διάδοσης και Διδασκαλίας της Ελληνικής Γλώσσας και Πολυγλωσσίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και χρηματοδοτείται από τη Unicef.

Δείτε το αρχείο της έκθεσης ΕΔΩ.