uth
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας & Πολυγλωσσίας
Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας & Πολυγλωσσίας
Είσοδος
Είσοδος
Αλλαγή Συνθηματικού
Εγγραφή
Tweet
  • Αρχική
  • Εργαστήριο
    • Αποστολή – Στόχοι
    • Τοποθεσία – Εγκαταστάσεις
    • Μέλη – Συνεργάτες
      • Μέλη ΔΕΠ
      • Μεταδιδακτορικές Ερευνήτριες
      • Υποψήφιες Διδακτόρισσες
      • Φοιτητές/τριες
      • Εξωτερικοί Συνεργάτες
  • Ερευνητικά Προγράμματα
    • MEinART (ΕΛΙΔΕΚ)
      • Αφίσα MEinART
      • Υλικό MEinART
    • ALP & T4I2 (UNICEF)
    • TIC (UNICEF)
    • PRESS
    • ΜΑΘ.Ε.ΜΕ.
      • Αφίσες ΜΑΘ.Ε.ΜΕ.
      • Δημοσιότητα ΜΑΘ.Ε.ΜΕ
      • Φωτογραφίες
      • Βίντεο
      • Διδακτικό Υλικό Γλώσσας & Ιστορίας – Πολιτισμού
      • Αφίσα Ημερίδας
      • Πρόγραμμα Ημερίδας
      • Επικοινωνία για το ΜΑΘ.Ε.ΜΕ.
    • ΕΛΜΕΓΟ: Ελληνικά για Μετανάστες Γονείς
      • Φωτογραφίες
      • Βίντεο
    • ECONOLANG
      • Τελική αναφορά έργου ECONOLANG
    • Θερινά Τμήματα
    • Μικρά Ερευνητικά
      • Ανάλυση γλωσσικών αναγκών μεταναστών/ριών
      • Γλωσσική επίγνωση και επίγνωση γλωσσικής διδασκαλίας
      • Μεταφορά και δημιουργικότητα στη γλώσσα και τη λογοτεχνία
      • Αμερικανάκια
  • Δημοσιεύσεις
    • Βιβλία
    • Άρθρα σε περιοδικά
    • Άρθρα σε συλλογικούς τόμους
    • Δημοσιεύσεις σε Πρακτικά Συνεδρίων
    • Άλλα δημοσιεύματα
  • Βιβλιοθήκη
  • Δραστηριότητες
    • Συνέδρια – Ημερίδες
      • Πανελλήνιο
        Γλωσσολογικό Συνέδριο
        Τζαρτζάνεια
        • Τζαρτζάνεια 2018
        • Τζαρτζάνεια 2015
        • Τζαρτζάνεια 2012
      • 10o Διεθνές Συνέδριο Σημειωτικής
      • 2ο Σταυροδρόμι γλωσσών & πολιτισμών
      • Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας 2015
        • Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας 2015
        • Παρουσιάσεις
        • Φωτογραφίες
      • Παγκόσμια Ημέρα
        Μητρικής Γλώσσας 2012
      • Συνέδριο ECONOLANG
        • Συνέδριο ECONOLANG-Οργανωτική Επιτροπή
    • Νέοι σε Δράση
    • Εράσμους
    • Κύκλοι Διαλέξεων
      • «Ο ομιλητής παίζοντας…», Γιάννης Βελούδης
    • Δημοσιεύσεις
      • Πρακτικά Συνεδρίου
  • Διδασκαλία
    • Προπτυχιακά
      • Διδακτική Νεοελληνικής Γλώσσας Ι
      • Γλωσσολογία και Ελληνική Γλώσσα ΙΙ
      • Κοινωνιογλωσσολογία
      • Γραμματισμός και Σχεδιασμός
      • Κειμενογλωσσολογία
    • Μεταπτυχιακά
      • Εισαγωγή στην Έρευνα Γλώσσας
  • Αρχείο
    • Φωτογραφίες
    • Βίντεο
    • Κύκλοι Διαλέξεων
    • Ανακοινώσεις
  • Επικοινωνία
      Διδακτική Νεοελληνικής Γλώσσας Ι
Free
Διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας Ι

Λεπτομέρειες

Τίτλος μαθήματος:               Διδακτική της Νεοελληνικής Γλώσσας Ι

Κωδικός μαθήματος:           ΓΛ0403

Τύπος μαθήματος:                Υ

Έτος σπουδών:                     2ο

Εξάμηνο:                                 Εαρινό

ECTS:                                        4,5

Προαπαιτούμενα:                 –

Διδάσκων:                              Γιώργος Ανδρουλάκης

Σκοπός του μαθήματος: 

είναι η παρουσίαση των κυρίαρχων θεωρητικών τάσεων στον τομέα της διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας. Μετά από μια σύντομη αναφορά σε παλαιότερες προσεγγίσεις, που αποσκοπούσαν κυρίως στην ανάπτυξη της μεταγλωσσικής ικανότητας των μαθητών μέσα από μια αποπλαισιωμένη θεώρηση της γλώσσας, δίνεται έμφαση στην παρουσίαση και στην ανάλυση του επικοινωνιακού μοντέλου, στόχος του οποίου είναι να καταστήσει τον μαθητή ικανό και αποτελεσματικό χρήστη, τόσο της γραπτής όσο και της προφορικής γλώσσας, στα διάφορα περιβάλλοντα και καταστάσεις επικοινωνίας. Απώτερος σκοπός είναι η σύνθεση ενός μοντέλου γλωσσικής διδασκαλίας που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των Προγραμμάτων Σπουδών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αλλά και να συντελεί στην ανάπτυξη των απαραίτητων μορφών γραμματισμού που απαιτούνται από τα μέλη μιας κοινωνίας για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά ως ενεργοί πολίτες στο άμεσο και το απώτερο μέλλον. 

Περιεχόμενο του μαθήματος:

Θεωρητικό υπόβαθρο της γλωσσικής διδασκαλίας: απόψεις για την κατάκτηση της γλώσσας. Συμβολή της Ψυχογλωσσολογίας και της Κοινωνιογλωσσολογίας στη Διδακτική της γλώσσας. Η διαδικασία και οι παράγοντες διαμόρφωσης της διδακτικής μεθόδου. Συνοπτική αναφορά σε παλαιότερες προσεγγίσεις (παραδοσιακή, δομιστική, λειτουργική). Η επικοινωνιακή προσέγγιση: θεωρητικό υπόβαθρο, μεθοδολογικές αρχές, γλωσσικές δεξιότητες, διδασκαλία του γλωσσικού συστήματος, αντιμετώπιση του λάθους, οπτικοακουστικά μέσα και νέες τεχνολογίες. Σχεδιασμός και οργάνωση της διδασκαλίας (σκοπιμότητα, μορφές, προϋποθέσεις, περιεχόμενο).

Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:

διαλέξεις και ασκήσεις

Μέθοδος αξιολόγησης/βαθμολόγησης: 

τελική γραπτή εξέταση

Συνιστώμενη βιβλιογραφία προς μελέτη:

  • Μήτσης, Ν. (1996). Διδακτική του γλωσσικού μαθήματος. Αθήνα : Gutenberg.
  • Μήτσης, Ν. (2004). Η διδασκαλία της γλώσσας υπό το πρίσμα της επικοινωνιακής προσέγγισης. Αθήνα : Gutenberg.
  • Ιορδανίδου, Α. & Α. Φτερνιάτη (επιμ.) (2000). Επικοινωνιακές διδακτικές προτάσεις για το γλωσσικό μάθημα στο δημοτικό σχολείο. Αθήνα : Πατάκης.
  • Χαραλαμπόπουλος Α. & Σ. Χατζησαββίδης. (1997). Η διδασκαλία της λειτουργικής χρήσης της γλώσσας: Θεωρία και πρακτική εφαρμογή. Θεσσσαλονίκη : Κώδικας.
Εγγραφείτε για να δείτε το υλικό του μαθήματος

Υλικό Μαθημάτων

Παρουσίαση – Εισαγωγή

Συστατικά των συστημάτων διδασκαλίας / μάθησης

Προγράμματα γλωσσικής διδασκαλίας και ανάγκες μάθησης

Επικοινωνιακή Προσέγγιση και Γλωσσική Διδασκαλία

Γλωσσικές Δεξιότητες Προφορικός Λόγος

Πλάνο Γλώσσα Δ ΑΜΕΑ

Φύλλο εργασίας 1 AΜΕΑ

Πλαίσιο Αναφοράς Γλώσσες

Διδακτικό υλικό

Ύλη 2014 – 2015

Teacher Language Awareness

Εργασία

Εγγραφείτε για να δείτε το περιεχόμενο

Σχεδίαση και Κατασκευή Ιστοσελίδων Web Essentials
  • Facebook
  • YouTube