Σπαθάρα Εύα

Η Σπαθάρα Εύα είναι Υποψήφια Διδακτόρισσα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Η προσωπική της ανάγκη για δικαιοσύνη την οδήγησε να ασχοληθεί με την προάσπιση των δικαιωμάτων ως μεταπτυχιακή φοιτήτρια, πραγματοποιώντας την εκπόνηση της μεταπτυχιακής της εργασίας στο τμήμα της Νομικής του Πανεπιστημίου του Lund στην Σουηδία, με θέμα το δικαίωμα στην ένταξη στην εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων. Μετέπειτα ασχολήθηκε επαγγελματικά με την εκπαιδευτική και κοινωνική ένταξη ατόμων με μεταναστευτική και προσφυγική εμπειρία, εργαζόμενη σε διάφορους φορείς και οργανώσεις στον τομέα της εκπαίδευσης προσφύγων/ισσών και μεταναστών/ριών από το 2017. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνουν τη διδασκαλία γλώσσας, τα γλωσσικά δικαιώματα, τη διαγλωσσικότητα και την πολυγλωσσία. Για το πλήρες βιογραφικό δείτε εδώ. 

Ερευνητική Εμπειρία (ενδεικτικά)

  • 2022-2024: TeachforIntegration (T4I)- Εκπαίδευση για την Ένταξη (Ρόλος: Tutor)
  • 2022- : Language education of illiterate refugee women and asylum seekers: Exploring the relationship between gender, literacy, language education and displacement. (Διδακτορική έρευνα)
  • 2018- 2022: NFE (Non-formal Education) of refugees (Educational Officer)

Επιμορφώσεις- Συνέδρια (ενδεικτικά)

  • 2019: Migration, Adaptation and Memory- “Practices that Support Women Refugees to Integrate into the Greek Society” (Paper Presentation)
  • 2018: Διαπολιτισμική Εκπαίδευση

Βαλάη Φανή

Η Φανή Βαλαή είναι Υποψήφια Διδάκτορας στο πεδίο των Γραµµατισµών στο Τµήµα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστηµίου Θεσσαλίας. Ενδιαφέρεται για την εκπαίδευση µαθητών και µαθητριών µε γλωσσική και πολιτισµική ποικιλοµορφία και έχει εργαστεί σε διάφορα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα στην εκπαίδευση µαθητών/τριών Ροµά και µαθητών/τριών µε µεταναστευτική και προσφυγική εµπειρία. Ως υποψήφια διδάκτορας έχει εργαστεί σε αρκετά εκπαιδευτικά και ερευνητικά προγράµµατα. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζουν στην εθνογραφία του γραµµατισµού, στις κοινωνιογλωσσικές προσεγγίσεις της πολυγλωσσίας, στην ανάλυση λόγου. Για το πλήρες βιογραφικό δείτε εδώ.
Εµπειρία σε Ερευνητικά και Εκπαιδευτικά Προγράµµατα (ενδεικτικά)
✓ 2022-2023: Teach for Integration Capacity Building Programme
✓ 2020-2021: Bottleneck Analysis and Teacher Trainings for Ιnclusive Education
Ενδεικτικές δηµοσιεύσεις σε πρακτικά συνεδρίων
✓ Valai, F., Gana, E., & Papadopoulou M. (2019). Liquid identities in a context of mobility: Case studies
of two refugee children in Greece. Oral Presentation in the 3rd International Conference “Literacy and
Contemporary Society: Identities, Texts, Institutions”, 11-12 October 2019, Nicosia, Cyprus. [In
Greek].
✓ Valai, F., Gana, E. & Papadopoulou, M. (2017). Exploring Literacy among Roma: an Ethnographic
Study in a Greek Context, in the 20th Conference on Literacy, Madrid, 3-6 July, 2017

Μπράτιμου Στέλλα

Η Στέλλα Μπράτιμου είναι υποψήφια διδακτόρισσα κοινωνιογλωσσολογίας στο τμήμα Γλωσσικών και Διαπολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι απόφοιτη του τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ και του μεταπτυχιακού «Γλωσσική Εκπαίδευση για Πρόσφυγες και Μετανάστες» του ΕΑΠ. Έχει εργαστεί ως φιλόλογος και μέσω του εργαστηρίου «Μελέτης, Διδασκαλίας και Διάδοσης της Ελληνικής Γλώσσας και της Πολυγλωσσίας» του Π.Θ. σε προγράμματα που αφορούν την εκπαίδευση προσφύγ@ν/μεταναστ@ν και την εκπαιδευτική συμπερίληψη. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στα πεδία του γλωσσικού τοπίου, των σπουδών της μνήμης και της κριτικής παιδαγωγικής. Για το πλήρες βιογραφικό δείτε εδώ.

Ερευνητική Εμπειρία

  • 2022- 2024 :T4I4 -Teach for Integration Capacity Building Programme and ALP Pilot Implementation” project, ΕΜΔΔΕΓ & UNICEF Greece Country Office (Ρόλος: tutor & teachers’ trainer)
  • 2021-2024: “Bottleneck Analysis and Teacher Trainings for inclusive Education” project, ΕΜΔΔΕΓ UNICEF Greece Country Office (Ρόλος: ερευνήτρια πεδίου και μεντόρισσα σχολικών μονάδων)
  • 2021-2023: «ΔΙΑ(με)ΣΟΥ– Χωρικά ρεπερτόρια γλωσσικής και πολιτισμικής μεσολάβησης σε διαδικασίες ασύλου και κοινωνικής ένταξης» (Ρόλος: ερευνήτρια πεδίου)
  • 2022-2024: Lang@Work – Multilingualism at Work: International Talents, Mismatched Language Skills and Workplace Communication (Ρόλος: ερευνήτρια πεδίου και trainer)

Δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά/ συλλογικούς τόμους/ πρακτικά συνεδρίων:

  • Κίτσιου, Ρ., & Μπράτιμου, Σ. (2023). Σχολικός χώρος και διαγλωσσικότητα: Ανιχνεύοντας κοινωνιογλωσσικές πρακτικές σε σχολικά γλωσσικά τοπία. ΝΕΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ, 36: 154-163.
  • Kitsiou, R., & Bratimou, S. (2023). Homescapes of im~mobility: Migratory transpatial repertoires during the pandemic. Language in Society, 1-24. doi:10.1017/S0047404523000295

Γκουντέλια Δήμητρα

Η Γκουντέλια Δήμητρα είναι υποψήφια διδάκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας. Ο τομέας των διδακτορικών της σπουδών και τομέας ενδιαφέροντος της είναι η κοινωνιογλωσσία, ενώ το θέμα της διατριβής της είναι: «H διαγλωσσικότητα στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Διερεύνηση για την αξιοποίησή της, εφαρμογές σε μαθητές και μαθήτριες προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, και κοινωνιογλωσσικές προεκτάσεις». Παράλληλα, εργάζεται ως αναπληρώτρια εκπαιδευτικός προσχολικής εκπαίδευσης/ειδικής αγωγής από τον Σεπτέμβριο του 2020, σε δημόσια σχολεία της Αθήνας και του Βόλου. Είναι κάτοχος δύο μεταπτυχιακών, του «Language Education for Refugees and Migrants» του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου το οποίο και ολοκλήρωσε το καλοκαίρι του 2019. Η διπλωματική της είχε θέμα: «The status of women in Naguib Mahfouz’s novels». Το δεύτερο, ολοκληρώθηκε το 2021 και τιτλοφορείται: «Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στην κατεύθυνση «Ειδική Αγωγή και Ενταξιακή Πράξη».

Αντλώντας έμπνευση από κοινωνιογλωσσικές προεκτάσεις αλλά και από την επαγγελματικό της προφίλ ως εκπαιδευτικός, ασχολείται με τη διερεύνηση θεμάτων που άπτονται της εκπαιδευτικής και κοινωνικής ένταξης ατόμων με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο. Συγκεκριμένα,  τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα συμπεριλαμβάνουν τη διερεύνηση θεμάτων που άπτονται της διγλωσσίας, πολυγλωσσίας, διδασκαλία γλώσσας και μελέτη της διαγλωσσικότητας και της εφαρμογής της, σε πολύγλωσσες/πολυπολιτισμικές τάξεις.Για το πλήρες βιογραφικό δείτε εδώ .

Ερευνητική Εμπειρία (ενδεικτικά)

  • 2023-2024: Teach4Integration -T4I5 Teach for Integration Capacity Building Programme and ALP Pilot Implementation (Ρόλος: Tutor)
  • 2022- σήμερα: Μέλος στο «Εργαστήριο Μελέτης, Διδασκαλίας, Διάδοσης Ελληνικής Γλώσσας & Πολυγλωσσίας» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Δαμασκού Ευτυχία

Η Ευτυχία Δαμάσκου είναι γεννημένη στη Θεσσαλονίκη όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Είναι κάτοχος δύο Μεταπτυχιακών τίτλων, ο πρώτος πάνω στη Διδακτική των Γαλλικών ως Ξένη Γλώσσα (Ε.Α.Π.) και ο δεύτερος πάνω στη Θεωρία της Γαλλικής Λογοτεχνίας (Α.Π.Θ.). Κατά τη διάρκεια των σπουδών της έλαβε 4 υποτροφίες, δύο προπτυχιακές για επίδοση από το ΙΚΥ, και δύο μεταπτυχιακές από την Επιτροπή Σπουδών του Α.Π.Θ. και το Ε.Α.Π. Από το σχολικό έτος 2006-2007 εργάζεται στη δημόσια εκπαίδευση ως καθηγήτρια Γαλλικών ώσπου μονιμοποιήθηκε το 2008 μέσα από το γραπτό Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Από τον Ιούνιο του 2010 εκπονεί τη Διδακτορική της Διατριβή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης και παραγωγής διδακτικού υλικού» υπό την επίβλεψη του κυρίου Ανδρουλάκη, με θέμα «Ανάπτυξη διδακτικού υλικού από τον/την εκπαιδευτικό για τη γλωσσική αφύπνιση σε πολύγλωσσο περιβάλλον: πρόταση και δοκιμή ενός μοντέλου για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού στην Ελλάδα»  Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα είναι η δημιουργία διδακτικού υλικού, η διδακτική της πολυγλωσσίας, η διδακτική των γλωσσών και η ανάπτυξη πολυγλωσσικής επικοινωνιακής δεξιότητας. Το ερευνητικό της έργο έχει δημοσιευτεί σε επιστημονικά συνέδρια και περιοδικά κυρίως στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα.